Metody utrwalenia wizerunku marki oraz sprzedawanych produktów

Odpowiednia rozpoznawalność firmy to konieczność. Bez niej triumf będzie wątpliwy lub w ogóle niemożliwy do osiągnięcia. W nadmiarze podobnych do siebie ofert, pojawia się potrzeba wyróżnienia naszego. Po prawdzie, jedynym sposobem uzyskania wysokiej rozpoznawalności jest zaprojektowanie przyciągającego wzrok loga, ciekawego pakowania i oryginalnego kształtu przedmiotu. Kiedy już nasz produkt osiągnie sukces, można go sprzedać albo licencjonować innemu producentowi, wraz z symbolem towarowym czy patentem.

prawa autorskie

Autor: EnergieAgentur.NRW
Źródło: http://www.flickr.com

Prawa autorskie w Internecie są bardzo często nieprzestrzegane. W sytuacji, kiedy naszą najważniejszą przestrzenią prowadzenia działalności jest Internet, bardzo ciężko jest ochronić się przed kradzieżą własnej pracy. Niestety, prawa autorskie w Internecie (prawa autorskie w internecie) są niedostatecznie zabezpieczane. Jakakolwiek grafika tam umieszczona bardzo prędko może być powielona i wykorzystana bez zgody twórcy. Bardzo łatwo jest skopiować widzianą zawartość monitora. Dlatego najlepszym zabezpieczeniem jest znak wodny, umieszczony na grafice przez jej twórcę.

Oprócz oprawy graficznej, na wizerunek produktu ma wpływ również wzór przemysłowy (wzór przemysłowy). Jest to wierzchnia postać przedmiotu, niepowtarzalny kształt o charakterystycznych krzywych i profilu. W celu jego zgłoszenia trzeba udać się do odpowiedniego urzędu. Jeśli przedmiot stanie się wyjątkowym triumfem, to opatentowany wzór przemysłowy odkurzacz przemysłowy będzie najlepszym zabezpieczeniem na wypadek kradzieży, albo szansą na szybki zysk przez jego odsprzedaż.

Kolejnym ważnym fragmentem widzialności produktu jest znak towarowy. Może to być wyraz, dowolny ciąg liter i cyfr, graficzny zapis, symbol. Taki znak oraz jego różne opcje barwne jest możliwość zgłosić w odpowiednim urzędzie. Jeśli będziemy zainteresowani zakupem znaku od innego przedsiębiorcy, niezależna wycena znaku towarowego (jwp.pl/uslugi/znaki-towarowe/) będzie dobrym sposobem poznania jego wartości.

przyklad znaku towarowego

Autor: Christopher Tran
Źródło: http://www.flickr.com

Własny logotyp lub oznaczenie to nie taka oczywista rzecz. Na potrzeby ich zaprojektowania zatrudniamy zwykle zespoły ludzi, fachowców, grafików. Taki znak najlepiej gdyby był poprzedzony sondą rynku. Jego różne koncepcje powinny być poddane badaniu pośród grupy docelowej odbiorców. Kiedy już wszystko jest gotowe, trzeba podjąć odpowiednie kroki, które dadzą nam wszystkie prawa majątkowe do projektu. Wycena znaku towarowego jest dobrym sposobem na oszacowanie rozpoznawalności produktu.