Mechaniczny tuning i chip-tuning: czym jest, czy zapewnia przyrost mocy?

Serce naszego wozu jest bardzo podatne na wszelakiego typu przeróbki. Natomiast przeróbek, tych mniej bądź bardziej zawiłych jest bez liku.
Począwszy od prostych przemian oprogramowania napędu czyli chip-tuningu, przez w wyższym stopniu zawiłe modyfikacje mechaniczne, aż po fantazję jaką jest system podtlenku azotu.

Fachowiec

Autor: 世書 名付
Źródło: http://www.flickr.com
W największym stopniu popularną modyfikacją napędu jest chip tuning. W nowoczesnych samochodach napędy opierają się na chipach sterujących. Każdy steruje oprogramowaniem pracy naszego motoru. Możemy go modyfikować w taki sposób, aby wydobyć z fabrycznej jednostki więcej mocy. Docieramy do rezerw, które nie pozostały wykrzesane w fabryce przez wzgląd na chęć utrzymania zużycia paliwa bądź trwałości napędu na odpowiednim wedle producenta poziomie.
Są 2 odmiany elektronicznych modyfikacji: przeróbka za pomocą modułu i przeróbka sterownika silnikowego. Najbardziej podatne na Tuning elektroniczny są jednostki Diesla. Zwykłe benzyniaki niestety mniej.

Po więcej info serdecznie zapraszam na stronę www. Nie czekaj – polepsz swoją wiedzę na temat omówiony w tekście.

Kolejną metodą na poprawienie osiągów jest wymiana albo modyfikacja części samego motoru. Wiele osób zaczyna od najprostszych rzeczy: przekształcenia filtra powietrza oraz świec na sportowe. To jednak mało skuteczna droga i nie warto spodziewać się różnicy bez uskutecznienia innych przeróbek. Wymiana turbosprężarki na ogromniejszą przyniesie widoczną różnicę w osiągach.

Ogromniejsza turbina w połączeniu z odpowiednim programem pozwalają otrzymać istotnie duży przyrost mocy. Przewaga motorów turbodoładowanych nad jednostkami wolnossącymi o analogicznej pojemności będzie zrozumiała.