Na czym polega działanie wyłączników silnikowych i dlaczego ich działanie jest tak istotne?

Wyłączniki silnikowe to łączniki do ochrony, łączenia, a także wydzielania obwodów z prądem obciążeniem. Są one bardzo niezbędne, gdyż ochraniają silniki przed zepsuciem w następstwie zblokowanego rozruchu, przeciążenia awarii czy braku pojedynczej fazy w sieciach trójfazowych. Co jeszcze posiadają i do czego służą?

Są wyposażone w termiczny wyzwalacz do do zapewnienia ochrony uzwojenia silnika, czyli tak zwane zabezpieczenie przeciążeniowe i wyzwalacz elektromagnetyczny, tak zwane zabezpieczenie zwarciowe. Samoczynne wyłączniki silnikowe z bimetalowymi wyzwalaczami zwłocznymi, jakie uzależnione są od energii i tworzą bardzo wiarygodne techniczne rozwiązanie zabezpieczenia silników. Wyzwalacze są bardzo czułe i działają na zaniknięcie fazy, są równocześnie złożone temperaturowo.

Silniki oraz przewody do klimatyzacji Inter Instal wodzące są w pełni zabezpieczone przy pomocy elementów wyzwalających zwarcie ustawionych na niezmienne parametry. Zapewniony jest też zapłon silników w każdym rodzaju pracy.

Czułe na znikanie fazy są wspaniałe do ochrony silników. Żeby ochronić silnik wyłączniki silnikowe powinno się postawić na prąd znamionowy silnika. Bardzo istotną sprawą przy wyborze wyłączników silnikowych jest kontrola czułości na zanik fazy oraz prąd zwarciowy, po którym aparat jest w dalszym ciągu sprawny. Stosowanie wyłączników silnikowych to jednakowoż inne zalety. Dzięki temu można chronić nie tylko silnik, ale także stycznik przedstawiony na . Dzięki znacznej wytrzymałości na zwarcia nie musimy jeszcze intensywniej zabezpieczać różnych torów napędowych. Dlatego także powinniśmy pamiętać o pozostawianiu wyłączników silnikowych przed zetknięciem.

W systemach, gdzie używana jest praca wielosilnikowa falownika zalecane jest stosowanie wyłączników silnika do zabezpieczania konkretnych silników. Jesteśmy w stanie w tego typu sytuacji wykorzystać styki dodatkowe, które powiadamiają system sterowania o wyzwoleniu zabezpieczenia, a co za tym idzie odpowiednią reakcję na występowanie błędu. Wiele firm ma w swojej ofercie zespoły napędowe (strona), które są wyposażone w wyłącznik silnika złączony ze stycznikiem. Taki więc moduł zwany jest rozrusznikiem silnika. To wszystko powoduje, że tego typu system wspanialej działa i jest bezpieczniejszy.