Jak dobierać opony? Na co zwrócić uwagę? Co jest najważniejsze w tej dziedzinie?

Każda z opon wydaje się być taka sama, z pewnością tak to wygląda na pierwszy rzut oka, jednak w rzeczywistości różnią się rodzajem gumy, bieżnikiem, wielkością, a także przeznaczeniem. To jeden z bardziej ważnych elementów w samochodzie, jaki odpowiada za poczucie bezpieczeństwa, jak i za radość z jeżdżenia i spalanie. Opony możemy podzielić na trzy rodzaje, są więc opony na okres letni, zimowe oraz całoroczne. Nie zapominajmy jednakże o innych, specjalnych typach, jak opony terenowe.

Trzeba zainwestować jednocześnie w letnie, jak i zimowe opony. Jest to związane z pewnością ze sporymi kosztami, lecz trzeba mieć na uwadze, iż całoroczna opona nie będzie wcale zimowa, czy też letnia, to nie gwarantuje bezpieczeństwa i komfortu jazdy o żadnej pór. (Opony do jednośladów) Zimówki, przykładowo kormoran opony, są zrobione z miękkiej gumy, co daje lepszą przyczepność na mokrym śniegu, letnie zaś są twardsze, przez co doskonale trzymają się asfaltowej powierzchni.

opony

Autor: Wolfgang
Źródło: http://www.flickr.com

Co więcej, opony na zimę wyposażone są w dodatkowe rowki, które dają większą przyczepność na zmrożonej drodze. Prócz rozróżnienia na letnie oraz zimowe opony mamy również podział według wielkości, szerokości albo wysokości, to znaczy profilu, w zależności od wielkości i typu auta, dla jakiego są przeznaczone. (Opony Kormoran) Są także opony z bieżnikiem symetrycznym i asymetrycznym, inaczej zwane opony kierunkowe, które posiadają bieżnik skierowany w stronę jazdy, jak opony barum. Ale w przypadku takich opon reguła jest dość prosta – im większy rozmiar, tym większa cena. Najlepsze opony

Zanim jednak pomyślimy o zakupie ogumienia, należy sprawdzać w jakim stanie są obecne. Jak można to uczynić? Sposób jest dosyć prosty, weźmy zwyczajną monetę i przesuńmy ją wzdłuż rowka w bieżniku. Jeżeli napotkamy tam na delikatne wzniesienie to oznacza, iż opona nie jest jeszcze całkiem starta. Brak wzniesienia to jednak brak bieżnika. Należy jednakże dokładniej sprawdzić jej przydatność, najlepiej w związku z tym wziąć linijkę i zmierzyć nią głębokość rowka w bieżniku. Jeżeli wynosi ona około trzy milimetry, to powinno się już poważnie przygotować się na zakup nowego kompletu. Niektórzy mówią o wartości 1,6 milimetrów, jako swego rodzaju minimum, trzeba natomiast odradzać doprowadzanie opon do tego stanu przez wzgląd na bezpieczeństwo.

Przejdź do opisu, który jest pod tym linkiem i czytaj więcej sklep z częściami do ciężarówek na ten temat, który na pewno Cię zaintrygował. Nie czekaj!

Opona tego typu bowiem utraciła swoją początkową przyczepność, co nie powinno mieć miejsca.