Posiadasz samochód z filtrem cząstek stałych? Czy wiesz, iż jego stan jest zależny od wielu czynników? Sprawdź, w czym rzecz

Samochody z filtrami cząstek stałych, czyli tak zwane dpf, wymagają od właściciela, by był on specjalnie traktowany. To istotne, gdyż zaniedbania mogą nas trochę kosztować. Jeszcze parę lat temu nikt nie słyszał o autach wyposażonych w filtr cząstek stałych, jednakże po wprowadzeniu w 2011 roku normy czystości spalin Euro V zostały one koniecznym wyposażeniem większości samochodów wyposażonych w silnik Diesla.

tuning aut

Autor: Phuket@photographer.net
Źródło: http://www.flickr.com
To niezwykle ciekawe rozwiązanie, ponieważ samochody tak bardzo nie zanieczyszczają powietrza, dzięki temu ludzie są mniej narażeni szkodliwym działaniem osadzających się w płucach cząstek stałych, najczęściej jest to sadza. Aby jednakowoż nie było tak wspaniale, to należy powiedzieć o kosztach. Już nabywając takie auto jesteśmy w stanie to poczuć, ponieważ bez dpf http://s-performance.plmniejszej cenie. Kolejno, podczas eksploatacji filtr trzeba wymienić, więc to następny koszt. W niektórych autach koszt wymiany takiego filtra jest dość duży, czasem sięga nawet dziesięciu tysięcy złotych.

samochód po tuningu

Autor: YuJeen
Źródło: http://www.flickr.com

Powinniśmy to wykonać, gdyż w przeciwnym razie samochód przestanie jeździć. W jakim momencie to się może stać? Prawdopodobny jest on w sytuacji tak zwanych filtrów mokrych, czyli FAP i najczęściej ma miejsce po około stu osiemdziesięciu tysiącach kilometrów. Czasami jednak kłopoty z filtrem pojawiają się, gdyż nie jesteśmy w stanie obchodzić się z jego obsługą. Dość często się zapycha przez zbyt dużą ilość sadzy w spalinach, lecz jej ilość jest zależna od wielu czynników. Najbardziej istotny z nich to stan techniczny auta, styl jazdy i długość pokonywanych tras. Mimo to, istotne też są pozostałe czynniki, jak jakość paliwa czy oleju silnikowego. Jak wiadomo, na każde z tych czynników wpływ ma użytkownik. Niestety, najprawdopodobniej w salonie nikt nam tego nie powie, jak z takim samochodem najkorzystniej postępować. Przez to, jego efektywność jest niekiedy dziełem przypadku.

Stąd też, w jednych autach nie widzi się problemów z filtrami cząstek stałych nawet po przejechaniu 300 tysięcy kilometrów, w pozostałych zaczynamy mieć kłopoty po przejechaniu kilku tysięcy kilometrów. Jeśli mamy tego rodzaju trudności warto odnaleźć profesjonalistów, którzy odnajdą przyczynę problemów i spróbują coś z tym zrobić. Najlepiej poszukiwać ich w internecie, na przykład pod wyrażeniem w stylu dpf Wrocław, tuning Wrocław

s-performance.pl