Spóźniony lot a prawa klienta

Kiedy rezerwujemy lot z dużym wyprzedzeniem liczymy na to, że nie będzie żadnych opóźnień. Zresztą, kiedy sytuacja zmusza nas do tego, żeby kupić bilet na ostatnią chwilę, to też chcielibyśmy dotrzeć w konkretne miejsce bez opóźnień. Tak, więc, gdy dochodzi do sytuacji, że mamy opóźniony lot odszkodowanie jest standardem, o którym niestety nie wszyscy wiedzą. Linie lotnicze same nie przekażą odszkodowania trzeba się o nie upomnieć.

samolot przed lądowaniem

Autor: Mark Harkin
Źródło: http://www.flickr.com
Jednak, kiedy nasz lot będzie opóźniony o dwie lub cztery godziny (w zależności od ilość kilometrów) musimy być poinformowani o powodach opóźnienia. Jeśli wyjdzie na to, że samolot miał usterkę i musiał wylądować na innym lotnisku, to linie lotnicze muszą zorganizować nam alternatywny sposób dotarcia do naszego miejsca docelowego. Bywa, że warunki atmosferyczne nie pozwala na start samolotu, a jak wiemy bezpieczeństwo pasażerów linie lotnicze stawiają sobie za najważniejszy punkt świadczonych usług.

Jeżeli absorbują Cię opisane w tym tekście tematy i masz chęć poczytać większą ilość informacji na taki temat – kliknij tu balustrady.

Można domagać się zwrotu kosztów za bilet, jeżeli dostaniemy zwrot nie możemy mieć już żadnych roszczeń względem stworzenia nam środka zastępczego, który zawiezie nas do wybranego miejsca. Ale, jeżeli nie otrzymaliśmy zwrotu kosztów, to możemy nawet domagać się organizacji bezpłatnego noclegu za niedogodności, jakie nas spotkały. Linie lotnicze muszą również zadbać o napoje i przekąski, kiedy opóźnienie się przeciąga, a pasażerowie nadal oczekują na lot w hali odlotów.

Warto pamiętać o swoich prawach

Nie wszyscy zdajemy sobie sprawę, że za opóźniony lot odszkodowanie możemy dostać.

Zainteresował Cię nasz tekst? Zajrzyj więc do kolejnego artykułu i czytaj dalej do woli o intrygujących Cię kwestiach.

Oczywiście część osób stwierdzi, że najważniejsze jest to, że dotarli na miejsce cali i zdrowi, chociaż bywa, że z kilkugodzinnym opóźnieniem. Jednak jak dobrze wiemy, czas to pieniądz i są ludzie, dla których nawet dwie godziny opóźnienia totalnie krzyżują istotne plany (uzyskiwanie odszkodowania za opóźniony lot).

Port lotniczy

Autor: blu-news.org
Źródło: http://www.flickr.com
Dlatego linie lotnicze muszą wiedzieć, że pasażerowie mają większą świadomość tego, jakie mają prawa. Nie może tak tak się zdarzyć, że trzyma się pasażerów w niepewności i kiedy mija dwugodzinne oczekiwanie na samolot, ogłasza się info, że jeszcze dwie godziny trzeba poczekać. Tak, więc istotne jest, żeby zapoznać się z prawami, by później móc ich dochodzić. Nie ma sensu oczywiście z nikim wykłócać, ale na pewno należy przedstawić informacje, że linie lotnicze poza tym, że mają nas bezpiecznie przetransportować z jednego na drugie lotnisko to mają względem swoich pasażerów, kiedy dochodzi do opóźnienia, również inne obowiązki.
Źródło: Flyandi