Komfort jazdy to także właściwe zawieszenie, wytrzymałe na wstrząsy. Czy jest to aktualnie zagwarantowane?

Standardowe układy zawieszeń są znane, więc coraz trudniej wymyślić coś faktycznie przełomowego tym obszarze. Ale w ostatnim okresie pojawiła się koncepcja, która może to odmienić, ponieważ stwierdzono, że być może korzystnie niektóre funkcje powierzyć układom pneumatycznym. Czy to działa?

naprawa auta

Autor: Sarah Stierch
Źródło: http://www.flickr.com

Układy pneumatyczne są od wielu lat tworzone przez konstruktorów maszyn. Mają wpływ na ruchy robocze koparek oraz pozostałych maszyn roboczych. Co więcej, już 30 lat temu konstruktorzy stosowali takie układy, jak samochodowe poduszki pneumatyczne do stłumienia nierówności. Zawieszenia powietrzne z reguły muszą poprawiać parametry trakcyjne samochodu. Takie rozwiązanie jest w stanie zapewnić optymalną redukcję drgań i wstrząsów. Mogą więc poprawić dość znacząco komfort jazdy. Czemu tak właśnie jest? Odpowiedź jest dość zrozumiała.

Jeżeli szukasz dodatkowych danych na opisywany w tym miejscu temat, to z pewnością znajdziesz więcej pod linkiem (https://sklep.techkar.pl/produkty,2)!

A tak właściwie, sprężony azot jest bardziej efektywny w pochłanianiu nierówności niż pozostałe środki. Pewną zaletą używania układu pneumatycznego jest stały prześwit samochodu, niezależnie od obciążenia. To znaczy, iż rozwiązanie to jest bardzo chętnie używane w autach rodzaju kombi. Stały prześwit umożliwia na bardziej przewidywalne zachowanie auta na zakrętach i w mniejszym stopniu wpływ obciążeń na bezpieczeństwo podróżnych. Poprawia to też aspekt wizualny użytkowania samochodu.

Zobacz ten odnośnik – to naprawdę świetna propozycja, która na pewno bardzo Cię zaintryguje. Nie wahaj się zatem i zobacz już teraz.

Załadowany samochód z przysiadającym tyłem wygląda niezbyt ciekawie – zawieszenie z elementami pneumatyki pozwala tego uniknąć(sprawdź ofertę).

Co ciekawe, w zawieszeniu pneumatycznym znane metalowe elementy sprężyste są zastąpione tzw. powietrzne worki, które nazywa się mieszkami. Są w stanie być one dosyć często zintegrowane z amortyzatorami pneumatycznymi, koniecznymi do prawidłowego i sprawnego działania układu.

częsci samochodowe

Autor: Franklin Heijnen
Źródło: http://www.flickr.com

Mieszki wypełniane są przez kompresor, jaki jest napędzany albo z silnika auta, lub z układu elektrycznego auta. W następnej kolejności tłok mieszka powietrznego łączy się z wahaczem, natomiast wahacz z kołem. Każdy kolejny ruch koła w płaszczyźnie góra-dół wyzwala ruch tłoka. Zawór poziomujący mający związek z ruchem wahacza troszczy się o stałą wysokość zawieszenia. Gdy zawieszenie jest przeciążone i ściśnięte, układ pompuje kolejne dawki powietrza, a wypuszcza je w w chwili rozprężenia układu zawieszenia. W skład takiego układu wchodzą też sterownik, który steruje pracą całego zawieszenia oraz czujnik wysokości. Dodatkowo, w autach, w jakich kierowca może regulować wysokość zawieszenia, używane są elektrozawory zamiast zaworów tradycyjnych.