Jakie są główne rodzaje opakowań, w jakich sprzedawane są kosmetyki, dlaczego jest ich tak duża ilość.
są coraz bardziej wymyślne, ale dzięki temu będzie więcej szans na to, że ktoś je zauważy i wybierze. Opakowania kosmetyków bardzo często bowiem będą miały za zadanie nie tylko ochraniać zawartość, ale także kusić swoim wyglądem do zakupu. Jeśli chodzi o markowe perfumy czasami dochodzi wręcz do sytuacji, kiedy kupowane one są właśnie z powodu flakonika, niekiedy ich projektami zajmują się znani na całym świecie artyści.
Dość istotne zadanie przy opakowaniach kosmetyków pełni ich wielkość (). Te same kosmetyki sprzedaje się przeważnie w paru najróżniejszych wielkościach, zależnie od potrzeb będzie można zakupić albo coś niedużego, albo dużą butelkę czy pudełko. Jeśli ktoś często używa jakiś kosmetyków i będzie wiedział, że je wykorzysta, to duże opakowania mogą być bardziej praktyczne, a oprócz tego najczęściej będą bardziej ekonomiczne. W przypadku kosmetyków obowiązują te same reguły, co w reszcie handlu, czyli większe ilości będą znacznie bardziej opłacalne od małych.